unia logo2

System BEACON


System BEACON Opis ogólny

Jak stosować beacony w praktyce?

Zastosowanie beaconów w praktyce może odbywać się na wiele sposobów. Korzystają z nich między innymi organizacje kultury, duże i małe przedsiębiorstwa. Koszt takiej technologii jest porównywalnie niski wobec długości czasu jego funkcjonowania. Z tego względu powoli wzrasta liczba przedsiębiorstw sięgających po nie w swoich strategiach marketingowych.

Można więc zastosować beacony w praktyce:
Muzea
Beacony w muzeum z powodzeniem mogą zastąpić drukowane wersje map oraz samych przewodników. Dzięki właściwościom tej technologii dla odwiedzających otwierają się nowe możliwości zwiedzania. Poprzez beacony mogą być bowiem przesyłane informacje o oglądanych dziełach, nawigowanie do kolejnych elementów zwiedzania, a nawet oferowanie rozmaitych quizów i zabaw.
Galerie handlowe
Galerie handlowe również są bardzo dobrym miejscem do wykorzystywania beaconów. Popularne marki coraz częściej decydują się na ten rodzaj marketingu. Zabiegi tego typu mają na celu sprowadzenie klienta do swojego sklepu, a czasem nawet do bezpośrednio określonego w nim działu.
Lokalne sklepy
Lokalne użycie beaconów może pozwolić na dotarcie z dopasowaną ofertą do najbardziej pożądanych klientów czyli tych, którzy mogą stać się nimi na stałe. Dzięki temu często odwiedzający mogą liczyć na propozycję produktów dobranych do klienta, natomiast nowych kupujących warto zachęcić atrakcyjnymi rabatami.

Kampanie reklamowe
Na technologii beaconów można też oprzeć nietypową kampanię reklamową. Z racji tego, że beacony nie są jeszcze tak popularne, to temat ten wciąż budzi zainteresowanie. Wykorzystał to McDonald, który stworzył w Turcji dzięki beaconom kampanię promującą nową linę kaw. Akcja w bardzo pozytywny sposób wpłynęła na wzrost sprzedaży, przez co sieć restauracji postanowiła zorganizować ją ponownie, jednak zamiast nowej kawy reklamowana była wprowadzana na rynek kanapka.

URZĄDZENIA NOD

Sam fakt, że urządzenie jest niewielkie nie świadczy o tym, że jego konfiguracja będzie prosta. Tym bardziej, jeśli na ogromnej powierzchni mają znaleźć się ich setki! Producenci beaconów zwrócili także i na to uwagę. Nie jest konieczne konfigurowanie każdego urządzenia osobno (mimo, iż możliwe). Wspomniana wcześniej Aruba Networks stworzyła aplikację, poprzez którą można instalować beacony, umieszczać je na wirtualnej mapie i konfigurować ich działanie. Nie ma nic prostszego, niż zarządzanie wieloma urządzeniami z poziomu jednej aplikacji o przyjaznym interfejsie. Do komunikacji beaconów z aplikacją można wykorzystać Access Pointy wyposażone w Bluetooth, bądź urządzenia takie jak Aruba Sensors, które skupiają wszystkie beacony w jednym centralnym miejscu do zarządzania


BEACONY (latarnie)

Beacony są to małe urządzenia zasilane bateriami (czas działania na baterii to ok. 2 lata)  łączące się np. ze smartfonem czy tabletem za pomocą technologii Bluetooth Low Energy BLE, jak sama nazwa wskazuje, pobierającej bardzo mało energii.

Beacony wysyłają sygnał radiowy, który wykrywają urządzania mobilne znajdujące się w pobliżu. Jedną z największych zalet beaconów jest możliwość dowolnego ustalania zasięgu nadawania – software programmable TX Power. Zastosowanie może być takie, że jeden beacon będzie miał zasięg 50 metrów i witał wszystkich w sklepie, natomiast kolejny zadziała tylko, jeśli smartfon znajdzie się w promieniu 30 centymetrów, na przykład koło konkretnej półki czy przedmiotu.
Beacony dają więc ogromne możliwości komunikowania treści w ściśle określonej lokalizacji.